Dining week – Hotel Strandparken i Holbæk

I dag har jeg været på fin restaurant 🙂 Og det var en oplevelse. Nogle gode venner havde givet os 3 billetter til Dining week. En fedt koncept, som jeg er meget tiltrukket af. Det går ud på at man kan spise en 3 retters menu på nogle af Danmarks bedste restauranter for 215 kr. Det får jo sådanne nogle som mig til at prøve forskellige steder at spise og måske også til at prøve spisesteder af lidt højere kvalitet end normalt 🙂 Vi valgte at besøge Hotel Strandparken i Holbæk. Læs mere om hvordan det gik.

Jeg skal lige starte med at nævne at dette ikke er en reklame 😉 Jeg har intet samarbejde med hverken hotellet eller Dining week. Vi startede med at måtte ændre vores reservation. Vi skulle have spist 17,30, men af flere omstændigheder, måtte vi flytte det til kl. 12,30 og det blev kun Robert og jeg der kom afsted. Børnene skulle ellers have været med. Hotellet var flinke og vi kunne nemt ændre spise tidspunktet. Vi ankom som planlagt. Der var kun 1 andet par i hele restauranten. Der kom 3 andre par ved 13,30 tiden. Men der var bestemt ikke travlt 😉

Vi kender Hotellet, da mine svigerforældre har holdt Guldbryllup der, hvor vi var til fest med overnatning. Det var for nogle år siden og det var en rigtig god oplevelse. Vi kommer der ikke normalt, da stedet er lidt fint og ikke lige der hvor man tager små børn med. Det ligger også lige over den prisklasse vi normalt bevæger os i. Og ved normalt, skal det nævnes at vi måske spiser ud 2-4 gange om året 😉

Robert studere menuen og se lige en fantastisk udsigt 🙂

Hotellet ligger lige ud til Holbæk fjord og selve restauranten har en helt fantastisk udsigt. Der er virkelig smukt. Vi tog selvfølgelig et bord, ved et af de store vinduer, så vi rigtigt kunne nyde udsigten. Vi forhørte os om vi kunne gøre noget ved den ekstra kuvert, som vi havde købt, men ikke skulle bruge. Der står i betingelserne at man ikke kan refundere billetterne. Den søde tjener forhørte sig lige. om der var noget at gøre. Det var der så ikke. Jeg var lidt målløs over ikke at blive tilbudt en gratis kaffe eller drikke varer. Det havde jeg nok valgt som ejer. Men ok, det står jo i betingelserne. Det havde bare set godt ud for restauranten. Det skal nævnes at jeg havde oplyst, at jeg ville tage nogle billeder, da jeg skulle bruge dem til en anmeldelse på min blog.

Den lækre menu, så vi havde glædet os til 🙂

Forret
Og det lød jo rigtig dejligt. Vi havde begge en forventning om fine anretninger med smagen i højsæde. Til at starte med fik vi lidt brød ind. Dejlige men meget, meget små brød. De var sprøde og lune, hvilket var fint. Dernæst fik vi forretten. Den så ganske fin ud og jeg havde faktisk glædet mig til netop forretten i flere dag. Den fejlede dog totalt. Torsken var skamstegt. Den var helt gummiagtig. jordskokke chipsene var bløde og retten var halv kold. Purén var dog meget lækker. Vi overvejede at sende den ud igen. Men var faktisk lidt flove og tænkte det kunne bare ikke være rigtigt, så fint et sted. Vi nævnte det for tjeneren, da hun spurgte om det smagte godt. Nå, men det var hun da ked af. Og det var så hvad vi hørte til det.
Forretten med den smagfulde gulerodspuré
Hovedret
Her fik vi en rigtig stor portion, hvilket var dejligt, da vi begge er vilde med kød 😉 Kødet var uden tvivl lavet i sous vide. Det giver kødet en lidt mærkelig struktur og det mangler den her braisering, som man forventer ved sådanne en ret. Men sådan laver man det i dag mange steder og mange mennesker elsker det. Jeg synes det er lidt synd, men det var bestemt spiseligt og smagte godt. Faktisk var hele hovedretten meget lækker og smagte godt. På nær de to pommes fondant. De smagte af gamle kartofler og man kunne tydeligt fornemme at de var opvarmet (tror i mikroovnen). De var også kun stegt på en side. Men alt i alt en ok ret. Bare ikke lige den ekstra luksus, som vi havde forventet.
Hovedretten. En noget voldsom anretning, men med god smag.
Dessert
Åh, her fejlede det helt. Ved slet ikke hvor jeg skal begynde. Jeg elsker dessert og havde virkelig glædet mig til at smage noget helt andet, end jeg normalt selv ville bestille 🙂 Men parfaiten var krystalliseret, moussen smagte af pulver, profiteroles havde uden tvivl været frosne. Øv, det var bare ikke godt.
Desserten som desværre overlod meget til fantasien.
Vi snakkede en del om at vi måske havde for høje forventninger til maden. Og det havde vi måske. Men ud fra hvad vi tidligere har fået på stedet og stedets omdømme, priser og fremtoning, så synes jeg det burde være bedre mad. Der er dejlige stof duge på bordene, stof servietter, der er flot dækket op, tjenerne præsentere flot maden, anretningerne er flotte og prisniveauet er i den lidt dyrer ende. Alt sammen noget der gør, at jeg tager pænt tøj på, opføre mig pænt og forventer en super middag. Den oplevelse fik jeg desværre ikke.
Stjerner
Vi er enige om at give Hotel strandparken 3 stjerner ud af 5 mulige. Den ene stjerne gives udelukkende for udsigten og den søde tjener 😉
Selve konceptet Dining week vil jeg gerne give 5 stjerner. Det er genialt og vi skal helt sikkert prøve det igen, et andet sted 🙂

Den smukke udsigt over Holbæk fjord.

Husk at følge os på Facebook og Instagram
Så får du besked, hver gang vi poster nye spændende opskrifter og indlæg 🙂
Fru Spinat på Facebook. Og Fru Spinat på Instagram

(Visited 352 times, 1 visits today)